معماری و نقشه های مرتبط

پاورپوینت و نقشه ها

معماری و نقشه های مرتبط

پاورپوینت و نقشه ها

معماری و نقشه های مرتبط

معماری و نقشه های مرتبط
برای خرید هر محصول روی لینک آن کلیک و پس از پرداخت بلافاصله دانلود کنید.
برای اینکه شما رو در لیست پیوندها بیارم کافیست آدرس وبلاگ من رو به پیوندهای وبلاگتون اد کنید

  • ۰
  • ۰
دانلود بررسی و تحلیل مجتمع فرهنگی و سینمایی با رویکرد معماری سبز ،word

تاریخ ایجاد 07/04/2018 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: ورد 300 صفحه , عکس   قیمت: 21700 تومان     تعدادمشاهده  3


معماری سبز (به انگلیسی: Green Architecture) یا معماری پایدار یکی از گرایش‌ها و رویکردهای نوین معماری است که در سال‌های اخیر مورد توجه عده زیادی از طراحان و معماران معاصر جهان قرار گرفته‌است. این معماری که برخاسته از مفاهیم توسعه پایدار می‌باشد در پی سازگاری و هماهنگی با محیط زیست یکی از نیازهای اساسی بشر در جهان کنونی است. هدف از ایجاد ساختمان‌های سبز بهبود یافتن آب و هوا، جلوگیری از اتلاف انرژی مصرف شده جهت سرمایش و گرمایش و جلوگیری از اثرات منفی ساخت و ساز بر محیط زیست است

 

 

 

 


فصل اول: چهارچوب تحقیق    4

1-1- تشریح موضوع      5
1-2- ضرورت انجام پروژه     6
1-2-1- بیان مسأله اساسی تحقیق     6
1-2-2- اهداف تحقیق     7
1-2-3- سؤالات تحقیق     8
1-2-4- فرضیه‏های تحقیق     8
1-2-5- کمبودها     8
1-2-6-  نیازها     9
1-3- کاربردهای پروژه     9
1-3-1- جشنواره های سالیانه     9
1-3-2- اکران های مختلف و همزمان چند فیلم     10
1-3-3- برگزاری همایش های مختلف سینمایی     10
1-3-4- تجمع کانون های مختلف سینمایی     10
1-3-5- فعالیت بخشی به اوقات فراغت جوانان     10
1-3-6- تمرکز و اهمیت بخشی به فعالیت های سینمایی     10
1-3-7- برگزاری جشنواره وآئین های قومی، محلی    10
1-3-8- الگوسازی برای استفاده از معماری سبز    11
1-4- پیشینه پژوهش     11
1-4-1 پیشینه پژوهش در سطح ملی     12
1-4-2 پیشینه پژوهش در سطح بین المللی     12
1-5- نتیجه گیری     12
1-5-1-طراحی یک مجموعه با عنوان مجتمع سینمایی و سینمای تجاری    13
1-5-2-طراحی یک مجموعه با عنوان مجتمع فرهنگی تفریحی    13
1-5-3-کاربردهای جانبی مجموعه     13

فصل دوم: سینما، هنر، معماری    15

2-1- سینما و هنر     16
2-1-1- هنر و تاریخ     17
2-1-2- شش هنر و هنر هفتم     19
2-1-3- تئاتر و سینما     20
2-1-4- موسیقی و سینما     22
2-1-5- معماری و سینما     22
2-1-6- نقاشی و سینما     24
2-1-7- ادبیات و سینما     25
2-1-8- برآیند     26
2-2- سینما و معماری     27
2-2-1- فیلم-  معماری- سینماگران    27
2-2-2- فیلم- معماری-  معماران    30
2-2-3- فیلم- معماری-تجربیات معماران    33
2-2-4- معماری و سینما: انجمن معماری– لندن    34
2-2-5- تفاوت فیلم و معماری    35
2-2-6- معماری– سینما    36
2-2-7- معماری سینما    37
2-2-8- معماری – سینما – تفاوت ها    38
2-2-9- معماران – سینماگران     38
2-2-10- معماری و فیلم – سخن آخر    39

فصل سوم : سینما در جهان و ایران    41

3-1- تاریخچه سینمای جهان     42
3-1-1- اختراع سینما     42
3-1-1-1- پانوراما    42
3-1-1-2- دیوراما    42
3-1-1-3- فانوس خیال    43
3-1-1-4- نقاشی های متحرک    42
3-1-1-5- اتاق تاریک    43
3-1-1-6- عکاسی    44
3-1-1-7- تصاویر متحرک    44
3-1-1-8- ادیسون    44
3-1-1-9- سینما توگراف لوئی مرها    45
3-1-2- سینمای اولیه     45
3-1-3- استودیو    46
3-1-4-سالن های بعدی سینما    46
3-1-5- پیدایش تلویزیون     47
3-2- تاریخچه سینمای ایران     47
3-2-1- سابقه هنرهای نمایشی در ایران     47
3-2-2- تکیه دولت اولین آمفی تئاتر ایرانی     48
3-2-3- ورود سینما به ایران     49
3-2-4- نخستین سالن سینما در ایران     50
3-2-5- سینما عمومی می شود     50
3-2-6- آغاز فعالیت فیلمبرداری     51
3-2-7- رونق سینماداری در ایران     51
3-2-8- تولید فیلم ایرانی     51
3-2-9- سینمای ناطق در ایران     52
3-2-10- نخستین فیلم ناطق ایرانی     52
3-2-11- آغاز کار دوبله در ایران     52
3-2-12- فراگیر شدن سالن های سینما در ایران     52
3-2-13- پیدایش تلویزیون در ایران     54
3-3- مشکلات سینمای ایران     55
3-3-1- وجوه مختلف بحران در سینمای ایران     55
3-3-1-1- از دست دادن مخاطب     56
3-3-1-2- ضعف و نبود سرمایه گذاری     56
3-3-1-3- بیکاری و بطالت عمر و استعداد دست اندر کاران سینما     57
3-3-1-4- کیفیت پایین و عدم وجود عمق وتنوع در محصولات سینمایی     57
3-3-1-5- نابسامانی وضعیت سالن های نمایش     58
3-3-1-6- ریشه یابی بحران در صنعت سینمای ایران     59
3-3-1-7- موانع ساختاری توسعه سینما در ایران     59
3-3-1-8- تکنولوژی عقب افتاده     60
3-3-1-9- ظرفیت و توان محدود     61
3-3-1- 10- ضرورت توجه و اقدام عاجل برای خروج سینمای ایران از بحران     62
3-4- عملکرد اقتصادی سینمای ایران در یک دوره ده ساله     66

فصل چهارم : سینما – اجتماع – فرهنگ    69

4-1- بررسی کارکردهای اجتماعی- فرهنگی سینما     70
4-1-1- اهمیت ارتباط اجتماعی     70
4-1-2- رسالت ها و وظایف وسایل ارتباط جمعی     70
4-1-3- سینما بعنوان یک وسیله ارتباط جمعی     72
4-1-3-1- سینما و تئاتر     74
 4-1-4- زبان سینما بعنوان زبان بین المللی و تأثیر گذار     75
4-1-5- سینما بعنوان زبان اجتماعی فرهنگی خاص یک قوم     75
4-2- بررسی جنبه های مختلف سینما     76
 4-2-1- سینما و روایت     76
 4-2-2- سینما بعنوان هنر     76
 4-2-3- نشانه ها و دلالت در سینما     78
 4-2-4- سینما و زمان     79
 4-2-5- سینما و حرکت     80
 4-2-6- سینما و نور     81
 4-2-7- سینما و معماری     81
 4-2-8- سینما و واقعیت     82
 4-2-9- سینما و صنعت     84
 4-2-10- سینما و اقتصاد     85
 4-2-11- سینما و سیاست     85

فصل پنجم : سالن های سینما    87

5-1- تاریخچه سالن های سینما در جهان     88
5-1-1- خانه و شکل یک نوع ساختمان جدید     88
5-1-2- از بازار مکاره تا مکان های خیال انگیز ساختمان هایی برای نمایش فیلم     88
5-1-3- تأثیر فضای باز در سینما     90
5-1-4- سبک آرت دکو – مکان هایی رویایی تا مکان های جریان مند     91
5-1-5- مدرنیسم و سینما     93
5-1-6- اکسپرسیونیسم – فیلم ومعماری     96
5-1-7- سینمای مدرن – معماری نور و جریان     98
5-1-8- سینمای انتهای قرن بیستم     99
5-1-9- سینمای آموزشی – موزه ها – سینمای آیماکس     101
5-1-10- آینده     103
5-2- تاریخچه سالن های سینما در ایران     104
5-3- تاثیر تکامل سینما بر سالن های نمایش جهان     109
5-3-1- سینماهای چند سالنی یا مالتی پلکس     111
5-3-1-1- تاریخچه مالتی پلکس     111
5-3-1-2- معماری مالتی پلکس     112
5-3-1-3- آپارات خانه در مالتی پلکس ها     114
5-3-1-4- ایمنی در مالتی پلکس ها     114
5-3-1-5- سینما یک تفرجگاه عمومی     115
5-3-1-6- تحولات فنی در زمینه نمایش فیلم     115

فصل ششم : استانداردهای سینما    118

6-1- تکنیک سینما     119
6-1-1- محل استقرار ساختمان     119
6-1-2- دستورالعمل ساخت و مدیریت سالن ها     120
6-2- تعاریف پایه     122
6-2-1- سیستم نمایش نرمال     122
6-2-1-2- سیستم نمایش اسکوپ     122
6-2-1-3- زوایای دید     122
6-2-1-4- سطح سرانه     122
6-2-1-5- حجم سرانه     122
6-2-1-6- فضاهای ضروری     122
6-2-1-7- فضای مجاز     .122
6-2-1-8- کمیسیون نظارت     123
6-2-1-9- زوایای تابش     123
6-2-2- سالن نمایش سینما     124
6-2-2-1- فرم سالن     124
6-2-2-2- زوایای مطلوب برای سالن نمایش     126
6-2-3- دید     127
6-2-3-1- فواصل دید     129
6-2-3-2- زوایای تابش و فاصله پروژکتور نسبت به پرده     131
6-2-3- سقف     134
6-2-4- کف     135
6-2-5- بالکن     136
6-2-6- چیدمان صندلی ها در سالن     137
6-2-8- انحناء ردیف های صندلی     139
6-2-9- ابعاد و فواصل صندلی تماشاگران     139
6-2-9-1- شرایط صندلی های چرخدار برای معلولین     144
6-2-10- راهروهای سالن نمایش     144
6-2-11- ورودی ها و خروجی های سالن نمایش     148
6-2-12- پرده نمایش     154
6-2-12-1- پرده عریض     156
6-2-12-2-  سینماسکوپ      156
6-2-12-3-  سیستم های 70 میلیمتری     157
6-2-12-4-  ایماکس Imax    157
6-2-12-5- سینه راما Cinerama    157
6-2-12-6- سیرکلوراما     158
6-2-13- ابعاد پرده سینما     158
6-2-13-1- نسبت ابعاد پرده های سالن نمایش     158
6-2-13-2- انحنا پرده     159
6-2-13-3- خمیدگی پرده     160
6-2-13-4- محل پرده     161
6-2-14- سایر ملاحظات در سالن نمایش     163
6-2-15- آکوستیک     164
6-2-15-1- نحوه تنظیم اکوستیک     171
6-2-16- سالن انتظار     172
6-2-17- اتاق پروژکتور و ملحقات آن     175
6-2-18-  ورودی سینما     177
6-2-19- گیشه بلیط فروشی     178
6-2-20- سرویس های بهداشتی     179
6-2-21- فضاهای اداری     180
6-2-22- انبار و اتاق تاسیسات     181
6-2-23- فضاهای ارتباطی     181
6-2-24- پارکینگ های سینما     187
6-2-25- بوفه و رستوران     189
6-2-26- طراحی تالارها     190
6-2-26-1- حجم     190
6-2-26-2- شکل     191
6-2-26-3- پخشایی     192
6-2-26-4- مدت واخنش     193
6-2-26-5- اکوستیک در تالار    193
6-2- 27- تجهیزات تالار     194
6-2-27-1- تجهیزات و روشنایی     194
6-2-27-2- تجهیزات صوتی     194
6-2-27-3- انواع پرده     194
6-2-27-4- آکوستیک در تالار کنسرت     195
6-2-27-5- روش محاسبی میزان صوت مورد نیاز تالارهای همایش     196

فصل هفتم : معماری سبز    199

7-1- معماری سبز    200
7-2- تاریخچه توسعه پایدار    202
7-2-1- توسعه پایدار و معماری    203
7-2- 2-جایگاه معماری پایدار و سبز در سیر اندیشه معماری................................................203
 7-3-کلیات و اهداف معماری سبز.........................................................................................204
7-3-1- نگاهی به اصول معماری سبز    205
7-3-1- 1- اصل اول: حفاظت از انرژی     205
7-3-1-2- اصل دوم: کار با اقلیم    206
7-3-1-3-اصل سوم: کاهش استفاده از منابع جدید    206
7-3-1-4- اصل چهارم: احترام به کاربران    206
7-3-1-5-اصل پنجم: احترام به سایت    207
7-3-1-6- اصل ششم: کل گرایی    207
7-3-2- دستور العمل اجرایی معماری سبز    207
7-3-3- مصالح سبز    207
7-3-4- طرح پیشنهادی در رابطه با اصول معماری پایدار و سبز و معایب آن    208
   7-3-5- نمونه ای از کاربرد نانو در ساختمان سبز..............................................................208
7-4- نمونه هایی از تکنولوژی سبز در ساختمانهای سبز    213
7-4-1- برج فانوس دریایی    213
7-4-1-1-کلیسای جوبیلی    214
7-4-1-2-تخم هوشمند    216
7-4-1-3-مجتمع سبز سنگاپور    216
7-4-1-4-برج شیکاگو    217
7-4-1-5-برج مسکونی فارو در هلند    218
7-4-1-6-برج ادیت در سنگاپور    219
7-4-1-7-برج اسپینکر، انرژی از پیاده روه    220
7-4-1-8-نتیجه گیری    221
7-4-2-ساختمان کاونسیل هاوس دوCH2، نمونه ای برجسته در معماری سبز    221
فصل هشتم : مصادیق و نمونه های موردی    230

8-1- بررسی نمونه های خارجی     231
8-1-1- کاخ جشنواره کن     231
8-1-1-1- بررسی فضاهای کاخ جشنواره ها     231
8-1-2- مجموعه سینمایی آیمکس لندن     243
8-1-3- مجتمع سینمایی یوفا     246
8-1-4- مرکز سینمای تجربی (گیسو و مژگان حریری- 1999)     249
8-2- نمونه های داخلی     250
8-2-1- سینما آزادی: (بابک شکوفی)     250
8-2-2- پردیس سینمایی ملت (کاترین اسپریدف و رضا دانشمیر)     254

فصل نهم : مطالعات زمینه ای    260

9-1- مشخصات جفرافیایی    261
9-1-1- مقدمه    261
9-1-2- وضعیت جغرافیایی استان گلستان    261
9-1-3- مختصات جغرافیایی استان گلستان    262
9-1-4-  موقعیت طبیعی شهر گرگان    262
9-1-5-موقعیت و وسعت شهر گرگان    262
9-1-6-مطالعات تاریخی گرگان    263
9-2- مشخصات اقلیمی    266
9-2-1-مقدمه    266
9-2-2- وضعیت اقلیمی گرگان    266
9-2-2-1- دما    267
9-2-2-2- بارندگی    267
9-2-2-3- باد    268
9-3- روش و اصول کلی طراحی    268
9-4- بررسی سایت پروژه     269
9-4-1- معرفی سایت     269
9-4-1-1- مکان یابی سایت مجموعه     269
9-4-1-2- دلایل انتخاب سایت    269
9-4-1-3- عوامل تأثیر گذار در سایت    269
9-4-2-  آنالیز اقلیمی سایت     271
9-4-3-  آنالیز سایت     272
9-4-4- بررسی آلودگی صوتی     273
9-4-5- بررسی ورودی ها    273

فصل دهم : مبانی طرح    275

10-1- برنامه طرح     276
10-1-1-مقیاس و ریخت شناسی    276
10-1-2-  نشانه شناسی و سلسله مراتب    276
10-1-3-  سبک معماری    276
10-2- کانسپتهای طرح    277
10-2-1- انعطاف پذیری و حرکت    277
10-2-2- چند بعدی بودن    277
10-2-3- لایه مندی    278
10-2-4- نور    278
10-3-سازه    279
10-3-1- جنس مصالح    279
10-4-نوع و سیستم تأسیسات    279
10-4-1- موتور خانه حرارتی (طبیعی)    281
10-5-برنامه فیزیکی مجموعه    283
10-6-کانسپت های طرح   ...    284
10-7-کانسپت نهایی...
 


کلمات کلیدی مرتبط:
شش هنر و هنر هفتم ,- تئاتر و سینما , موسیقی و سینما , معماری و سینما , نقاشی و سینما , ادبیات و سینما , برآیند 26 ,2-2- سینما و معماری ,- سینماگران , معماران , فیلم- معماری ,-تجربیات معماران,


  • ۹۷/۰۱/۱۸
  • RS

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">