معماری و نقشه های مرتبط

پاورپوینت و نقشه ها

معماری و نقشه های مرتبط

پاورپوینت و نقشه ها

معماری و نقشه های مرتبط

معماری و نقشه های مرتبط
برای خرید هر محصول روی لینک آن کلیک و پس از پرداخت بلافاصله دانلود کنید.
برای اینکه شما رو در لیست پیوندها بیارم کافیست آدرس وبلاگ من رو به پیوندهای وبلاگتون اد کنید

  • ۰
  • ۰
دانلود تجزیه و تحلیل نمونه موردی پارک مقایسه بین بوستان گفتگو و پارک نیاوران ،پاورپوینت

تاریخ ایجاد 03/04/2018 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 73 اسلاید   قیمت: 4900 تومان   حجم فایل: 6311 kb  تعدادمشاهده  3


بوستان نیاوران یا پارک نیاوران یکی از بوستان‌های شهر تهران است که در منطقه نیاوران در شمال‌شرقی تهران جای دارد. این بوستان در همسایگی میدان باهنر (میدان نیاوران) و انتهای شمالی خیابان پاسداران (سلطنت آباد پیشین) و در جنوب کاخ نیاوران قرار گرفته است. پهنه این بوستان نزدیک به ۶۲،۰۰۰ متر مربع است و در سال ۱۳۴۸ به دستور محمدرضا پهلوی و با نقشه طراحان انگلیسی و معماری مهندس سردار افخمی ساخته شد.

 

بوستان گفتگو بوستان توسط سازمان پارکها و فضای سبز شهر تهران در محدوده شهرداری منطقه 2 وافع در غرب تهران احداث و در اردیبهشت ماه سال 1382 افتتاح گردید. این بوستان از شمال به مجموعه پلهای تقاطع بزرگراههای شهید چمران و حکیم ، از جنوب به خیابان جواد فاضل، از شرق به بزرگراه شهید چمران و از غرب به کوی نصر ختم می شود  مساحت این بوستان 144580 متر مربع است که 7 هکتار آن به کاشت 100 گونه گیاه فصلی و دائمی اختصاص یافته است .به علت کمبود فضای سبز و فضاهای فرهنگی تفریحی در منطقه کوی نصر، بوستان گفتگو در تلطیف هوای منطقه و پر کردن اوقات فراغت ساکنین که دارای تراکم جمعیت نیز میباشد نقش بسیار مهم و سازنده را ایفا می نماید.   این بوستان در ابتدا به نام بوستان نمایشگاهی نامگذاری شده بود لیکن شورای اسلامی شهر تهران در بهمن ماه سال 1379 با توجه به پذیرش طرح گفتگوی تمدن های جمهوری اسلامی ایران از سوی سازمان ملل و به منظور بسط و گسترش فرهنگ تفاهم و صلح در سطح جهان با تغییر نام آن به بوستان گفتگو موافقت کرد .

جهت تسهیل و روانی ترافیک بوستان احداث انشعاب به صورت راست گرد از بزرگراه چمران در ضلع شرقی جهت ورود به نمایشگاه گل و گیاه صورت گرفته است.
ورودی اصلی بوستان از طریق خیابان بیستم کوی نصر (خیابان پیروزی) می باشد. علاوه بر آن دو ورودی دیگر به ترتیب از خیایان بیست وششم کوی نصر و همچنین از قسمت شمالی بوستان در نظر گرفته شده است. جهت بازدید کنندگانی که از ورودی اصلی وارد بوستان میگردند در حال حاضر پارکینگ به ظرفیت600 خودرو آماده گردیده که پس از تکمیل بخش جنوبی و نمایشگاه گل و گیاه به پارکینیگ طبقاتی با ظرفیت مناسب تبدیل خواهد شد.


 جهت بازدیدکنندگانی که از قسمت شمالی (از بزرگراه رسالت غربی) وارد بوستان می شوند پارکینگ با ظرفیت حدود 110 خودرو در نظر گرفته شده است. به منظور امکان بازدید معلولین و جانبازان جنگ تحمیلی سعی شده است تقریباً در تمامی مسیرها و فضاهای مختلف بوستان مسیرهای مخصوص حرکت ویلچر طراحی و اجرا گردد.

 آب خام مورد نیاز بوستان از قنات قلقله که مظهر آن در زیر پل ولایت قرار دارد، تامین می گردد. آبدهی این قنات حدود 35 لیتر در ثانیه میباشد که با احداث خط لوله آبرسانی به طول تقریبی 4200 متر به برکه های داخل بوستان منتقل گردیده است. سیستم آبیاری فضاهای بوستان گفتگو به صورت آبیاری (تحت فشار) طراحی و اجرا شده است. آب آشامیدنی و بهداشتی بوستان از آب شهر تامین گردیده و در یک منبع زمینی به حجم 300 متر مکعب ذخیره میگردد که آب مورد نیاز حدود 30 دستگاه آبخوری، محوطه رستوران و سرویس های بهداشتی و ساختمان های اداری و کوشک را تامین می نماید.  تامین نیروی برق بوستان گفتگو با اخذ انشعاب بیست کیلو ولت از شرکت توزیع نیروی برق شمال غرب تهران و احداث دو دستگاه پست ترانسفورماتور هر یک به قدرت 630 ولت آمپر انجام گرفته است. توزیع برق در داخل بوستان از طریق کابل کشی به صورت زیر زمینی و نصب تابلوهای ویژه در محوطه طراحی و اجرا شده و روشنایی بوستان گفتگو نیز متناسب با طرح معماری مختلف طراحی شده و در هر بخش از چراغ های مناسب استفاده شده است.

قرارگیری باغ ایرانی و ایتالیایی در دو انتهای پارک

بسته شدن یک طرف پارک با باغ ایرانی               
 قرارگیری نزدیک ورودی به                                                                                  علت اهمیت باغ ایرانی 
بسته شدن طرف دیگر پارک با باغ ایتالیایی        
   به علت منبع الهام بودن باغ  ایتالیایی برای سایر باغهای اروپایی


امکاناتکتابخانه تخصصی سازمان پارکها و فضای سبز شهر تهران در محدوده باغ ایرانی حاوی کتب تخصصی در زمینه فضای سبز به زبانهای فارسی و انگلیسی ، بعنوان یکی از منابع مهم دانشجویان و کارشناسان فضای سبز ، پذیرای علاقمندان می باشد. کتابخانه همچنین حاوی دستورالعملها و طرحهای تحقیقاتی سازمان فضای سبز شهر تهران، مجلات فارسی و انگلیسی و نرم افزارهای مرتبط با فضای سبز می باشد

باغ ایتالیاییاز ویژگی های باغهای ایتالیایی می توان به وسعت بالا ، تراس بندی متاثر از سبکهای معماری ، همراه با مجسمه ها ، درختان ، درختچه های دایمی و گلکاری های حاشیه ای در فضای باز و بطور کلی طرحهای دوران رنسانس اشاره کرد. لازم به ذکر است ایتالیایی ها از مساحتهای کوچک حداکثر استفاده را می کنند.
باغ ژاپنی
در جداره غربی شیب دار بخشی تحت عنوان پارک ژاپنی طراحی شده که از آلاچیق وسنگ و گیاهان ژاپنی تشکیل شده  است.
 در این باغ ها از طبیعت تقلید کرده وبیشه زار وتپه های زیبا احداث می نمودند ، بطور کلی یک منظره طبیعی را برگزیده وآن را به مقیاس کوچکتر دوباره می ساختند .
 وسائل مختلف وگیاهانی که در این باغ ها بکار می رفت هرکدام نماد چیز خاصی بودند
 دراوائل کار باغ های ژاپنی فقط از یک آبگیر وجزیره متشکل بود ولی ظرافت ونازک بینی ژاپنی ها وعلاقه  آنان به گیاهان باعث پیدایش سبک خاص باغ سازی ژاپنی گشت

پیشینه تاریخی بوستان نیاورانبوستان نیاوران که قبلا صاحبقرانیه نامیده می شد جزء املاک یکی از بازماندگان قاجاریه بود. پس از ساخت کاخ نیاوران این قسمت از زمین در تملک شهرداری قرار گرفت.
بوستان نیاوران در سال 1342 ه.ش با مساحتی حدود 6 هکتار با نقشه طراحان انگلیسی به دستور محمد رضا پهلوی با معماری مهندس سردار افخمی ساخته شده است. کار احداث بوستان در سال 1348 به پایان رسید

بوستان نیاوران تهران، با توجه به محدوده های تاریخی، ابنیه فرهنگی متعدد اطراف، نقش زیست محیطی و موارد دیگر، نسبت به بوستانهای مشابه خود، موقعیت ویژه ای یافته است. نکات مذکور، به این مجموعه بار خاطره های شاخص و متفاوتی داده که به هر شهروند با توجه به موقعیت برخورد با مجموعه، خاطره ای ماندگار می بخشد.

بوستان نیاوران نمونه ای از تلاش برای تلفیق باغسازی ایرانی و انگلیسی در محدوده تاریخی شمال شهر تهران است. این مجموعه با توجه ویژه به تجمع هنری و پایداری زیست­محیطی طراحی شد و در طی زمان با الحاقات و نیز عبور خیابانی پرترافیک از بدنه­غربی آن، در تحقق و ادامه این کارکرد خاص، دچار وقفه ای گشته است

فضای سبز پارک نیاوران از هماهنگی   متر مربع گل کاری ،   متر مربع چمن کاری و درختان زیبای متعدد شکل گرفته است.
پس از مقایسه ی  دو پارک نیاوران و بوستان گفتگو ، موارد ذیل را به عنوان مهمترین شاخصه های تفاوت بین دو مجموعه می توان برشمرد:-1ساختار پارک نیاوران منظم هندسی است و بوستان گفتگو طرحی مختلط دارد . بوستان گفتگو تلفیقی از فرم ارگانیک و منظم است.-2 در بوستان گفتگو مسیر باغ ایرانی بخشی از پارک است ولی پارک نیاوران با محوریت باغ ایرانی شکل گرفته است هرچند که موفق نشده باغ ایرانی را کامل ترسیم کند.-3عدم توجه به مسیر معلولین در پارک نیاوران   در نظر نگرفتن مسیر رامپ در این پارک برای معلولین حرکتی ایجاد مشکل می کند.اما در بوستان گفتگو در تمام طول مسیر رامپ در کنار پله ها اختلاف سطح ها را به هم متصل می کند.4-فضای سبز پارک نیاوران به علت وجود درختان گوناگون و تنومند  و چمن سبز و گلهای زیبای آن محیط مناسبی را برای قدم زدن در تابستان گرم محیا کرده است.اما بوستان گفتگو  به خاطر فرم پارک از داشتن انبوه درختان بی بهره است هرچند که گونه های مختلف گیاهان را در خود جای داده ولی ارتفاع درختان کوتاه بوده و در تابستان مسیرهایی که در معرض آفتاب هستند بیشتر است از مسیر سایه دار.

فهرست مطالب
بوستان گفتگو 
جهت تسهیل و روانی ترافیک بوستان 
پارکینگ 
آب خام مورد نیاز بوستان 
فضاهای مختلفی که در بوستان پیش بینی شده اند 
امکانات بوستان
نقشه بوستان گفتگو
ورودی اصلی مجموعه
نحوه دسترسی به پارک از بزرگراه های اطراف
لیست نام فضاهای مختلف پارک 
پارک خطی
قرارگیری باغ ایرانی و ایتالیایی در دو انتهای پارک
اطلاعات توصیفی پیرامون بوستان گفتگو
پارک گفتگو نمونه ای از طراحی برای معلولین
امکانات
خانه سلامت و خانه اسباب بازی 
زمین بازی 
زمینهای اسکیت 
رستوران
آلاچیق
مسجد 
سرویسهای بهداشتی  
کتابفروشی 
نمایشگاه گل و گیاه
آبنما
برکه
سبکهای طراحی  بوستان گفتگو 
باغ ایرانی
باغ انگلیسی
باغ ایتالیایی
رعایت قرینه سازی 
باغ فرانسوی
خواص مشترک بیشتر باغ های فرانسوی 
باغ ژاپنی 
باغ مجسمه
گشتگاه 
آمفی تئاتر روباز
پوشش گیاهی
گلهای فصلی 
لیست گیاهان پارک
تنوع رنگ و گونه های گیاهی مختلف
 
پارک نیاوران
پیشینه تاریخی بوستان نیاوران
تلفیق باغسازی ایرانی و انگلیسی 
ورودی اصلی پارک نیاوران
پلان پارک نیاوران
ورودی غربی (دسترسی به ورزشگاه)
شیب و توپوگرافی
قسمت‌های مختلف پارک عبارتند از: 
مسائل معماری(طراحی فضا) در بوستان نیاوران تهران
آمفی تئاتر روباز
کانون پرورش فرهنگی کودکان
مسیر باغ ایرانی
راسته اصلی پارک - مسیر باغ ایرانی
حضور آب در پارک
مسیرهایی که ساختار هندسی منظمی دارند
زمین پینگ پنگ
مبلمان و تجهیزات پارک
هماهنگ نبودن شکل کلی مبلمان
آلاچیق
المان ها
جاده تندرستی
آب نما 
تامین آب پارک
کفسازی
پله
فضای سبز پارک نیاوران 
نوع پوشش گیاهی
تنوع گیاهی (از نظر رنگ- جنس )
تنوع گیاهی از نظر(گیاهان همیشه سبز
تامین روشنایی
مقایسه بین پارک نیاوران و بوستان گفتگو
منابع


کلمات کلیدی مرتبط:
دانلود ,تجزیه ,تحلیل ,نمونه ,موردی , پارک ,مقایسه , بین ,بوستان ,گفتگو ,پارک , نیاوران ,،پاورپوینت ,pptx,
مقالات مرتبط در این دسته
بررسی و تحلیل فضای سبز کاخ شونبرون پاورپوینت
دانلود بررسی پارک سیتروئن Citroen Park پاورپوینت
دانلود بررسی تحلیل مجتمع مسکونی باغ ونک تهران،فایل پاورپوینت
پاورپوینت بررسی و تحلیل ورزشگاه سانتیاگو برنابئو
پاورپوینت بررسی طراحی و معماری ورزشگاه آلیانتس آرنا
بررسی و تحلیل، تاریخچه و توضیحات ورزشگاه ومبلی،پاورپوینت
بررسی و تحلیل استادیوم سن سیرو یا جوزپه مه آتزا،پاورپوینت
دانلود,معماری مجموعه ورزشی، چند منظوره شهر لیونبرگ،پاورپوینت
دانلود ,بررسی معماری سالن ورزشی Vasas ،پاورپوینت
مطالعات معماری ,استادیوم های فوتبال - فایل ورد
طراحی , زمین گلف به زبان انگلیسی - پاورپوینت
دانلود , سیستم توریسم و اجزای آن -پاورپوینت
بررسی نمونه های مشابه و موردی مجموعه های ورزشی،پاورپوینت
دانلود پاورپوینت بررسی مجموعه ورزشی نور مبین
دانلود پاورپوینت , ضوابط واستانداردهای , مجموعه ورزشی
دانلود پاورپوینت معماری و طراحی مجتمع ورزشی در سوییس
دانلود پاورپوینت طرح پارک هوایی واشنگتن


  • ۹۷/۰۱/۱۴
  • RS

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">